اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» برگزار شد

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۴ کد : ۲۸۳۵۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۸۰
اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی علوم انسانی با موضوع «ضرورت فلسفه ورزی با کودکان و نوجوانان به مدارس» تشکیل شد.
اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین پیش نشست «همایش ملی فلسفه برای کودکان» روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی علوم انسانی با  موضوع  «ضرورت فلسفه ورزی با کودکان و نوجوانان به مدارس» تشکیل شد. این همایش اولین همایش فلسفه برای کودکان در ایران است که توسط دانشگاه بیرجند و با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود. همچنین پیش همایش‌هایی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، و دانشگاه خوارزمی و دانشگاه شیراز خواهد داشت.

دکتر افضل استادان حسینی استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، با موضوع «آموزش تفکر محور در مدارس فنلاند»، دکتر منصوره حاج حسینی، استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با موضوع «آموزش برای تفکر، ضرورت سواد قرن ۲۱»، دکتر سعید ناجی مدیر گروه پژوهشی مطالعات فکر پروری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با عنوان «موانع تفکر محور شدن مدارس و تاملی بر رفع آنها»، دکتر مهرنوش هدایتی، عضو هیات علمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «نظام تعلیم و تربیت نوین، عرصه ای برای اندیشه فعال در مقابل ذهن منفعل»، دکتر روح الله کریمی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «اهمیت و شیوه های حضور فلسفه در برنامه درسی مدارس ابتدایی» سخنرانان این پیش نشست بودند که با بررسی ضرورت ورود روش‌های تفکر محور آموزش به مدارس، به لزوم توجه دولت محترم جدید و توجه ویژه دکتر پزشکیان، رئیس جمهور محترم به تقویت نظام آموزشی کشور و بروزرسانی آن براساس نظریه های جدید و تفکر محور اموزشی در ایران تاکید کردند.
لازم به ذکر است دبیر این پیش نشست دکتر نورالدین محمودی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود.


شایان توجه است که اولین همایش ملی فلسفه برای کودکان به میزبانی دانشگاه بیرجند در تاریخ 28 ‌آبان 1403 برگزار خواهد شد. از تمامی علاقمندان و پژوهشگران گرامی دعوت می شود تا با ارسال مقالات خود در هریک از محورهای مطرح شده (ادبیات کودک، فلسفه، علوم تربیتی، روانشناسی، دین و معنویت) در پایگاه رسمی همایش، دانشگاه بیرجند را در برگزاری هرچه بهتر همایش یاری نمایند. 

وب سایت همایش

کلید واژه ها: همایش ملی پیش نشست کودکان «همایش ملی فلسفه برای کودکان»

آخرین ویرایش۲۴ تیر ۱۴۰۳