دانشکده فنی فردوس؛ میزبان مشاورین انتخاب رشته کنکور سراسری

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۱ کد : ۲۸۵۳۸ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۳۳۷
نشست مشاورین برتر انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور رئیس و معاونین دانشکده در محل حوزه ی ریاست دانشکده فنی فردوس برگزار شد.
دانشکده فنی فردوس؛ میزبان مشاورین انتخاب رشته کنکور سراسری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، نشست مشاورین برتر انتخاب رشته کنکور سراسری 1402-1403 با حضور دکتر سجاد محمدزاده، رئیس دانشکده فنی و مهندسی فردوس، معاونین آموزش و اداری و مالی در محل حوزه ی ریاست دانشکده برگزار شد.

دکتر محمدزاده در ابتدا ضمن عرض خوشامد گویی به ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس دانشکده و اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر پرداخت. رئیس دانشکده فنی فردوس ضمن تشکر از حسن نظر مشاورین برای تاثیر گذاری موثر در سرنوشت قشر آینده ساز و تامین کننده‌ی نیروی انسانی مورد نیاز از مشاورین به عنوان کسانی یاد کرد که در سرنوشت افراد تاثیر گذار بوده اند و دغدغه مندی در این مسیر شرط اول به سرمنزل مقصود رساندن داوطلبان است.

وی با بیان اینکه دانشکده فنی و مهندسی فردوس با داشتن سه رشته مهندسی برق قدرت، کامپیوتر و عمران و پتانسیل علمی بسیار بالا با توجه به حضور 12 عضو هیات علمی که اکثراً فرصت های مطالعاتی خود را در کشورهای کانادا، دانمارک و ایتالیا گذرانده اند و 300 نفر دانشجوی فعال از دانشکده ی فردوس به عنوان تنها دانشکده ی اقماری دانشگاه بیرجند و تنها دانشکده ی اقماری شرق کشور نام برد.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر زیر ساخت مناسبی از آموزش عالی در دانشکده فنی فردوس فراهم شده که کارگاه ها و آزمایشگاه های به روز، 5 عضو هیأت علمی در گروه عمران، 7 عضو هیأت علمی در گروه برق و 2 عضو هیأت علمی در گروه کامپوتر دارد. فراهم شدن زمینه ی تحصیل دانشجویان از دورترین نقاط کشور سبب رضایتمندی و فقدان دانشجویان بومی سبب نگرانی است. دکتر محمد زاده خاطر نشان کرد مشاوران عزیز امکانی فراهم آورند تا بخشی از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی در دانشکده ی فنی و مهندسی تحصیل نمایند تا دانشجویان بومی بازوی توانمندی برای دانشکده باشند و از این منظر شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش آموزش عالی در فردوس و کاهش دغدغده های فرهنگی ، نگرانی های والدین و کمبودهای عاطفی این نسل باشیم.

همچنین دکتر مرتضی قایدی، معاون آموزشی دانشکده با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد سوق دادن سیل عظیمی از داوطلبان و دانش آموزان به گروه آزمایشی علوم تجربی هستیم، یادآور شد با توجه به پتانسیل موجود در بازار کار کشور و نیاز به نیروی انسانی خبره و کاردان مهندسی که می تواند بخش وسیعی از اشتغال جوانان را حل نماید اظهار امیدواری کرد با صنعتی تر شدن فضای رشته های مهندسی قابلیت جذب بیشتری ایجاد شود.

در ادامه مهندس علی زال حسینی؛ معاون اداری و مالی نیز در ادامه گزارشی از وضعیت موجود و اقدامات صورت گرفته برای فراهم آوردن امکانات، خرید خوابگاه یاد شقایق ها، ایاب و ذهاب دانشجویان، سلف سرویس، امور تغذیه و برنامه های فرهنگی ارائه نمود.

در ادامه مشاورین برتر نیز با بیان دلایلی از قبیل  ارائه‌ی اطلاعات غلط به داوطلبان، جذب دانشجو در گروه برق به صورت منطقه ای و در گروه عمران و کامپیوتر به صورت ناحیه ای، عدم جذب دانشجوی فرهنگیان از گروه آزمایشی ریاضی فیزیک اظهار امیدواری نمودند تا با فرهنگ سازی به والدین و دانش آموزان شاهد تغییر رویه باشیم.
در پایان مشاورین از کارگاه‌ها، آزمایشگاه ها، فضاهای آموزشی و خوابگاهی دانشکده بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند توسعه و پیشرفت زیرساخت های کارگاهی و آزمایشگاهی دانشکده قرار گرفتند.

کلید واژه ها: دانشکده فنی فردوس مشاوران کنکور

آخرین ویرایش۳۰ مرداد ۱۴۰۳