نشست هماهنگی آکادمی کسب و کارکانکت و دانشگاه بیرجند انجام شد:

مسیر شغلی و دوره های آموزشی مهارتی نوآورانه دانشجویان تعریف شد

۰۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۴ کد : ۲۸۶۲۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۰
جلسه هماهنگی بین مدیران آکادمی کسب وکار کانکت و دانشگاه بیرجند به منظور بحث و بررسی و راهبرد در مورد تعریف و اجرای دوره های آموزشی مهارتی جدید دانشجویان برگزار شد. در این نشست با هدف ارتقای مهارت های عملی دانشجویان و آماده سازی بهتر آنها برای نیازهای بازار کار مدرن بحث و گفتگو شد.
مسیر شغلی و دوره های آموزشی مهارتی نوآورانه دانشجویان تعریف شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه هماهنگی بین مدیران آکادمی کسب وکار کانکت و دانشگاه بیرجند با حضور، دکتر سید مرتضی موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر مجید چهکندی، مدیر دانشجویی، دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری، دکتر محمد اکبری، رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، دکترسمیه حمیدی، رییس گروه امور هدایت استعدادهای درخشان  و مهندس صالح سلطان پور، مدیر عامل آکادمی کسب و کار کانکت، حضور داشتند.
تمرکز اصلی این نشست ایجاد چارچوبی برای توسعه و اجرای دوره‎های آموزشی مهارتی متناسب با نیازهای دانشجویان در رشته‌های مختلف و مسیر شغلی دانشجویان بود.

محورهای مورد بحث در این جلسه شامل موارد ذیل می باشد:
- شناسایی مهارت های مورد تقاضا در بازار کار فعلی
- توسعه برنامه های آموزشی مهارت محور به منظور ادغام دانش نظری و هم تجربه عملی 
- بررسی مشارکت با متخصصان صنعت و شرکت ها برای کارآموزی و کارگاه های آموزشی

پس از طرح محورهای نشست در موارد پیوست توافق به عمل آمد:
- برنامه معرفی پکیچ مسیر شغلی ویژه دانشجویان جدید الورود دانشگاه
- برنامه های تشویقی در راستای استقبال دانشجویان از آموزش های مهارت محور مانند کسری خدمت دوران سربازی و جایگزینی دوره ها با درس کارآموزی برای دانشجویان
- برگزاری تور های آموزشی و بازدید از مراکز کسب وکار های نوین 

این نشست ضمن فراهم کردن زمینه برای پیشنهادهای آموزشی نوآورانه و مسیر شغلی دانشجویان در صدد حذف شکاف بین دانشگاه و صنعت است.

آخرین ویرایش۰۵ شهریور ۱۴۰۳