دانشگاه بیرجند با ۴ رشته جدید کارشناسی ارشد و دکتری، آماده پذیرش دانشجویان

۰۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۳ کد : ۲۸۶۴۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۷۸
دانشگاه بیرجند علاوه بر رشته‌های دایر، مجوز پذیرش دانشجو را در ۱ رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد و ۳ رشته گرایش مقطع دکتری دریافت کرد.
دانشگاه بیرجند با ۴ رشته جدید کارشناسی ارشد و دکتری، آماده پذیرش دانشجویان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اعلام کرد که شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در یک رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکتری برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند افزود: ایجاد این رشته‌ها با توجه به سیاست‌های کلان توسعه رشته‌ها صورت گرفته و به دلیل نبود این رشته‌ها در سطح دانشگاه‌های منطقه، مزیتی برای دانشجویان و توسعه منطقه خواهد بود.

رشته‌های جدید به شرح زیر هستند:

  1. رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد
  2. رشته زبان و ادبیات عربی در مقطع دکتری (طرح تعاون با دانشگاه رازی)
  3. رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی در مقطع دکتری (طرح تعاون با دانشگاه خوارزمی)
  4. رشته تاریخ گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام در مقطع دکتری (طرح تعاون با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره)

دکتر حسینی اعلام کرد: رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی و با همکاری دکتر محمد اسکندری ثانی و دکتر علی اشرفی، معاون آموزشی دانشکده، ایجاد شده است. رشته زبان و ادبیات عربی در مقطع دکتری توسط دکتر احمد لامعی گیو و دکتر علی اشرفی، رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی در مقطع دکتری با همکاری دکتر محمد حجی‌پور و دکتر اشرفی، و رشته تاریخ گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام در مقطع دکتری با پیگیری دکتر خلیفه و دکتر اشرفی دریافت شده است.

در پایان، دکتر حسینی واشان ضمن تبریک این موفقیت به خانواده دانشگاه بیرجند، از تلاش‌های دکتر هادی پورشافعی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی، آسیه شنیده، کارشناس مسئول مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی، و اعضای محترم شورای برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی بابت پیگیری مجوز رشته‌های مذکور تقدیر و تشکر کرد.

کلید واژه ها: رشته رشته جغرافیا برنامه رشته جغرافیا دکتر مقطع مقطع دکتری مقطع دکتری طرح مقطع دکتری طرح تعاون دانشگاه دکتری طرح تعاون دانشگاه

آخرین ویرایش۰۶ شهریور ۱۴۰۳